تبلیغات
همه چیز درباره بروس لی و كونگ فو - شیوه های تمرین بروس لی
دانلود كلیپ ها و عكس های نایاب و قدیمی از بروس لی

شیوه های تمرین بروس لی

یکشنبه 1 فروردین 1389 05:39 ق.ظ

نویسنده : آرش
ارسال شده در: تمرینات ،

شیوه های تمرین بروس لی

 

                                                                                                                 نوشته: میچ استوم

بروس لی می گفت:«تنها راه مناسب برای آموختن دفاع از خود این است که با هر فرد جداگانه برحورد شود. هر کدام ما با دیگری اختلاف دارد٬ و به هر کدام از ما باید شکل صحیح آموخته شود. منظورم از شکل صحیح مفیدترین تکنیکی است که فرد می تواند انجام دهد. توانایی های او را باید پیدا کنیم و بعد تکنیک مناسب را پیاده کنیم.»

از نظر بروس مهم نبود که در یک لگد جانبی پاشنه از انگشت بلندتر باشد٬ به شرط اینکه اصول اولیه نقض نشده باشد. بروس معتقد بود:«در اکثر هنرهای رزمی کلاسیک تمرین صرفا" تقلید یک عمل است٬ یعنی یک محصول٬ و هویت فرد از دست می رود.»

در جیت کان دو٬ بروس تاکید فراوانی بر آمادگی جسمانی به عنوان یک ضرورت برای یک رزمی کار داشت. او می گفت:«اگر آمادگی جسمانی خوبی نداشته باشید٬ حق ندارید در یک مبارزه سنگین شرکت کنید. به نظر من بهترین ورزش در این زمینه «دویدن» است. دویدن آن قدر مهم است که شما باید تا آخر عمر آن را ادامه دهید. مهم نیست که چه ساعتی از روز می دوید٬ فقط باید بدوید. در ابتدا فقط به سادگی خود را تکان دهید٬ تدریجا" مسافت و سرعت را زیاد کنید بالاخره٬ دوی سرعت را در کار خود بگنجانید.»

بروس لی از دوشنبه تا شنبه٬ هروز بی وفقه ۱۵ تا ۴۵ دقیقه (۳ تا ۸ کیلومتر) می دوید. گاهی اوقات در حین دویدن حرکات پای جیت کان دو را انجام می داد.

برای بروس لی زمان و مکان مهم نبود. وی هیچ گاه تمارینش را ترک نکرد.

بروس معتقد بود هر کس باید برای خود برنامه ی تکمیلی داشته باشد: یعنی نباید تنها به تمرینات باشگاهی خود اکتفا کند ٬ بلگه بین جلسات تمرین باشگاه با استفاده از تجهیزات و وسایل مختلف برای تمرینات خود تمرینات جداگانه ای طراحی کند.

بروس لی به این تمرینات تکمیلی خیلی معتقد بود و با جدیت آن را دنبال می کرد تا در وضعیت جسمانی عالی باقی بماند. تمرینات او متکی به سرعت٬ چالاکی٬ انعطاف پذیری٬ قدرت٬ استقامت٬ زمان سنجی و هماهنگی بود. او به تغذیه درست و استراحت کافی نیز اعتقاد داشت.

بروس هشدار می داد که:«به صرف اینکه می بینید در این تمرینات تکمیلی پیشرفت خوبی کرده اید. نباید فکر کنید که کامل شده اید٬ به خاطر داشته باشید که هدف٬ انجام مبارزه واقعی است و این تمرینات صرفا" وسیله ای برای رسیدن به این هدف است.»

بجز دویدن٬ تمرینات تقویت شکم مانند دراز و نشست و بالا بردن پاها را نیز مفید می دانست. بروس با کنایه می گفت:«اغلب یکی از آن اساتید شکم گنده ی چینی به شما می گوید که «چی» (قدرت درونی) او داخل شکمش است! او شوخی نمی کند. واقعا" داخل شکمش شده! و از بین رفته است! در واقع او چیزی نیست به جز یک آدم چاق و بدقواره.»

در اینجا چاک نوریس عضلات شکم فردی را محک می زند که سالیان متمادی از تمارین سخت و طاقت فرسا در امان نبود !

ادامه دارد ... 

منبع:کتاب "بروس لی افسانه ای" ویراستاران "مجله بلک بلت"

برداشت با ذکر وبلاگ و منبع بلامانع است.




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -